torsdag 10 december 2009

Förhållande?

I dessa tider finns det mycket som snurar i mitt huvud, kan vara mitt dåliga humör som jag har i en vecka varannan månad som jag verkligen inte gillar! För detta humör vet jag sårar så många av mina nära. Jag vet inte hur jag ska göra för att få bort detta och vet inte ens vad som orsakar de. Det kan vara olika grejer, om man ändå visste vad.

När man har ett förhållande, måste man träffas hela tiden då? Jag vet att jag har varit väldigt gnällig om detta men jag pratade med några vänner idag och de tyckte att man ska inte förstöra för sin partner eftersom han hade ett tidigare liv innan och jag anser att man ska kunna matcha ihop eller snarare försöka passa in istället för att ta över helt och hållet, jag som person har egentligen inga rättigheter att kräva av någon att den ska lägga all tid på mig, inte för att jag har gjort det men det känns lite som att jag ligger i de tankarna hos många. Jag har själv haft väldigt många "inlåsta förhållanden" där jag inte fått pratat med mina vänner eller träffa mina vänner för då skulle jag bli illa behandlad. Jag skulle aldrig över mitt liv utsätta någon för detta för jag vet hur olycklig jag kände mig.

Hur mycket kan man kräva av varandra då? Ja förutom kärlek och ärlighet så tycker jag egentligen om man pratar med den rätta Jennifer att man inte kan kräva så speciellt mycket, man kan vara med och dela sina åsikter men sen är det stopp! För jag skulle aldrig acceptera en kille som ber mig hoppa av skolan eller sluta med någon av de man gör på friditen bara för det ska fungera i ett förhållande, som jag skrev tidigare man ska matcha ihop sina liv inte förstöra den andras liv på något sätt.

Med de här vill jag säga att jag varit en väldigt dålig flickvän under de senaste dagarna/ veckan, jag har inte tagit hänsyn till något eller någon jag har bara gnällt, varit tjurig och varit en pmskärring ordagrant Jag hatar när jag är, för då misstror jag allt och alla människor har fel i mina ögon. Just nu vill jag bara gå under marken för så mycket jag skäms över de senaste dagarna. Jag vill inte att någon ska tycka illa om mig.


Inga kommentarer: