lördag 9 januari 2010

Till Mia! Ang. Kommentar

Jag har inga som helst planer på att gifta mig så detta blir ett svårt uppdrag för mig att lösa, men jag gör det så gott jag kan och ut efter vad jag själv vill ha på mitt framtida bröllop. Hoppas du blir nöjd!

Eftersom jag har pojkvän så utgår jag nu från att det är han jag gifter mig med! Jag vill ha ett sommarbröllop, på ett speciellt datum om jag skulle hålla ihop med min nuvarande pojkvän så länge den 31 juli 2019, varför just detta datum? Jo för att när detta datum faller in så har vi hållt ihop i tio år!

För att göra de enklare att tyda hur jag menar med färg och form, så kan jag vissa bilder på hur jag vill att mitt ska se ut så det inte bara blir massa text, för de kan vara svårt att få upp en bild av saker och ting genom bara text.

Bröllopsklänningen ska vara en tubklänning, vit traditonell men det ska ändå vara något speciellt eller någon speciell detalj på den!
Tårtan ska vara något alldeles extra, i flera våningar och vit. Den på bilden nedan skulle jag kunna tänka mig, jag gillar när det inte är för mycket detaljer.
Ringarna tycker jag är viktiga eftersom det blir som ett tecken på den andras kärlek, man bär alltid runt på den andras kärlek runt fingret! Gravera in namn och datum för bröllopet i insidan!



Bröllopet ska vara kyrkligt i en stor och mysig kyrka där det får plats med mycket folk. Jag vill att det ska vara många där som är med och firar vår dag tillsammans med oss! Det skulle även vara lite roligt att låta familj och släkten ta hand om planeringen av allt som på tv programmet på tv3 "bröllopet i era händer" Men jag är nog lite för kräsen för att låta andra sköta de helt och hållet, men en liten del kanske!

Dukningen ska vara lätt, stilsam och elegant dock inte för mycket vit då det kan bli för kalt för min smak, men att blanda vitt, rött och ett liten klick av svart blir fint.



Bröllopsnatt/smekmånad vet jag inte hur många gör med längre, i filmer åker de gifta paret iväg i en månad till något varmt och fint ställe. Men för oss vanliga människor tror jag inte det funkar så. Men jag skulle vilja tillbringa bröllopsnatten i någon fin bröllopssvit i landet.  Sen vore de ju alltid kul om man kunde försöka ta sig ur landet till något ännu varmare ställe för att bara ro om varandra i någon vecka eller två.



- Som du kanske märkt så vill jag att hela alltet ska gå i vitt och rött, med en klick av de mörka Svart för att dämpa allt de vita.
- Det ska finnas en toastmaster, bestman, brudnäbbar och tärna.


Om jag fick önska mig, så skulle jag vilja ha ett bröllop i den här stilen!!!

Hoppas du fick lite inspiration nu Mia! Lycka till i framtiden!


Inga kommentarer: