fredag 5 februari 2010

Äntligen fredag!

Det borde vara olagligt att gå ur sängen så här tidigt, klockan är knappt 7! Jag är super trött och vill bara lägga mig i sängen igen. Men eftersom jag duschat och fönat håret så är det bara att sätta sig på bussen ner till skolan, hoppas bara det är en vettig bussförare som vet vad hålla tider är för något! Idag har jag tre lektioner, kanske inte världens roligaste. Först har jag kontorskurs där vi skriver olika material, fakturor och liknande som man bör kunna i ett företag sedan är det religionskunskap där jag ska skriva en artikel om hur det är med abort och skilsmässor i andra länder/kulturer, vissa länder är sten hårda med detta och kan få allvarliga konsekvenser och till och med i vissa länder dödstraff. Sista lektion har jag egentligen inte någon lektion då jag istället ska på en utbildning för att lära mig ett bokningssystem som används på det allra flesta hotell här runt om i världen. Ska bli intressant och lärorikt och riktigt bra för min meritförteckning.


 


Sedan är det äntligen helg, som jag längtat! Det är så skönt att veta att man har två lediga dagar, men det är mindre kul att dessa dagar går otroligt fort. Men snart är det sportlov alltså ledig i en hel vecka, vad ska jag göra då?


 


Blir fullrulle här i helgen då min lillasyster fyller sex år så imorgon kommer det vara massa små ungar här på barnkalas och senare under kvällen kommer det över en familj hit för att inviga melodifestivalen som börjar.

Inga kommentarer: