onsdag 10 februari 2010

Varning för längre inlägg!

Vet att jag inte skrivit nu på några dagar, men det har sina bakom liggande orsaker! Vissa tycker att jag återigen är alldels för hård och omogen med det jag skriver, när jag egentligen bara skriver mina känslor samt vad jag tycker och tänker. Många funderingar går till denna situation hela tiden, jag förstår ingenting och det verkar som att jag inte heller får känna hur jag vill till saker! Skit, skit, skit och skit hela tiden!


 


Folk säger att när man blir arton år, så handlar man mycket mer vuxet och tar mer ansvar för sitt! Jag skriver mycket om vad jag tycker, tänker och olika tankar samt ställningar och reflektioner till saker och ting. Jag både skriver och pratar med ett antal. Jag står även för vad jag tycker, tänker och skriver eftersom det är mina känslor och reaktioner på saker som sker runt omkring mig. Det anser jag är ganska vuxet istället för att bara hålla allt inom sig? Men även där gör jag tydligen fel då det anses som att jag skriver omoget/fjortisaktigt?! Kan någon förklara för mig, för jag fattar ingenting? Är alla vuxna tyst och försynta, är alla vuxna rädda för att stå för vad det tycker och tänker? Eller är det helt enkelt så att det jag skriver är omoget? Tankarna snurrar i huvudet, vet varken ut eller in. Hur beter sig en normal vuxen människa som har båda fötterna på jorden samt står för sina åsikter och funderingar???


 


För att skriva om något annat än detta! Jag är riktigt besviken på en människa som finns i min närhet, men som ändå är en bra bit bort! Jag tycker att man borde hålla sina ord och inte bara skita i dessa, nu har jag i princip gått i ett antal dagar och bara väntat och väntat på att få ett svar/reaktion på det jag blev ”lovad”. Visst det kanske inte är en stor grej, men nu när allt redan är så tufft och osäkert, känner jag mig bara frustrerad eftersom du verkar skita i att höra av dig vilket jag anser är riktigt fult gjort. Jag tycker som sagt inte att man ska öppna käften om det slutar med att man inte kan hålla sina ord! Det är vad jag tycker! Om ni anser att det är rätt eller fel, det är just nu skit samma, för jag viker mig inte! Det kommer ta ett bra tag tills jag viker mig undan och låter alla kör över mig! Jag kommer stå på mig och kämpa ett bra tag till!!


 


Jag vet inte vem jag kan lite på längre OM jag ens kan lita på någon. På bara några dagar känns det som att alla som funnits runt omkring plötsligt försvunnit utan förvarning eller något överhuvudtaget, jag vet nog vad det bror på. Men hallå!!!!!??? man kan väl ändå vara ärlig nog och dessutom mogen nog samt stå upp för sin ålder OM man nu är så vuxen att säga något innan man bestämmer sig för att vända ryggen emot. Man kan varken ta parti eller sida för något eller någon om man inte hört både historierna eller om det rör sig om ännu flera, det vet man aldrig.


 


Jag är sjukt less på människor, jag är sjukt less på människor i min närhet som gör allt för att suga ur mig information om saker bara för att föra det vidare, jag är sjukt less på människor som lovar att höra av sig och sedan skiter i det, jag är sjukt less på människor som inte vågar stå upp för sig själv och sina åsikter, jag är sjukt less på att se att min framtid bara flyter iväg, jag är sjukt less på att jag inte kan lita på det som sagt att det är ärliga, jag är sjukt less på att veta att kategorin ”familj och släkt” är ett stort frågetecken, jag är sjukt less på att alla leker med mina känslor och sist men inte minst jag är så jäkla less på att få dessa anonyma kommentarer. SKRIV DITT NAMN OM DU VILL MIG NÅGOT ELLER ÄR DU FÖR FEG FÖR DET????????? VAAAAAAAA???????


 


Men jag är sjukt glad att det finns några ytterst få människor där ute som jag känner att jag kan lita på, som är riktigt bra människor, som jag tycker om men som jag inte träffar ofta alls! Men jag är i alla fall oerhört glad för att de finns! Namnger tyvärr inte! Är jätte tacksam att såna här människor verkligen finns och glad att de finns så pass ”nära” men ändå så ”långt bort”.  Vet inte om det blev fel med det jag skrev, men det var i alla fall något bra menat till er. Jag vet vad jag menade, den som känner sig träffad kanske förstår hur jag menar, annars är man alltid välkommen att kontakta mig, FAST med sitt egna namn!


 


Inom kort kommer jag att låsa vissa inlägg för allmänheten, men alla min vardags inlägg, tips och allt som hör där till kommer alla i allmänheten att få ta del av. Jag kommer låsa den kategorin som heter Tankar, funderingar och åsikter. Den personen som vill läsa dessa inlägg kommer att få höra av sig för att få lösenord MEN dessa personer kommer att bli noga granskade för inga ICKE godkända läsare kommer få ta del av dessa inlägg! Tyck vad ni vill, men det är vad det kommer bli pga. de som INTE vågar stå upp för sig själv! Återkommer när detta kommer bli aktuellt, då det ligger en hel del arbete bakom detta, för att det ska fungera! Hoppas överseende med detta finns!

Inga kommentarer: