torsdag 24 juni 2010

Midsommar tankar.

Nu är den här storhelgen Midsommar och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka. Vart enda år har något tragiskt hänt under midsommar helgen här ute allt från krockade husvagnar, dödsfall och diverse olika saker. Man kan desstuom inte låta bli att fundera över vad som kommer hända i år OM det skulle hända något. Tankarna snurrar och snurrar i högvarv här när jag ligger på min filt ute i solen. Eftersom det är 35 grader inne i vagnen.

För ett år sedan på midsommar var jag oerhört olycklig och vilsen i mig själv, jag var trött på allt och alla, ville inget annat än att gå under jorden. Är på samma ställe i år som förra året. Förra året trotsade jag min "kärlek" att vara här trots att jag hade lämnat honom, men trots de fick jag sms och samtal stup i kvarten om att jag var otrogen och att jag gjorde den ena och det andra, kunde aldrig koncentrera mig då jag visste att han kunde stå bakom mig helt plötsligt och jag visste precis varför han skulle vara här då, han ville slå ihjäl någon. Någon som jag hade öppnat sinnet för.

I år firar jag och min bror midsommar själva, eller själva och själva man är och bor som packade sillar här.

Trevlig midsommar, kära vänner.

Inga kommentarer: