söndag 20 december 2009

4 dagar kvar till julafton och 4:e advent

De vill säga att jag är barnvakt eftersom mina föräldrar är ute och handlar julklappar och julmat tills jul, självklart ställer alltid jag och min äldre lillebror upp på att vara barnvakt idag igen. För då får vi också leka av oss ute i snö och i pulkabacken. Vi väntar just nu på att han ska komma hem, han skulle nämligen åka och lämna en moppe innan vi tänkte gå. Förmodligen kommer han snart om han inte lurade mig totalt! Det snöar fortfarande lika mycket som det gjorde för några dagar sen. Det börjar bli riktigt mycket snö, på vår baksida är de snö upp halvägs till mitt knä.

Vaknade kl 2 inatt och har inte somnat om sen dess, hur respektlöst är det inte att ringa på en hemtelefon kl 2 på natten 3 - 4 gånger. Det är helt sjukt. Jäkla utlänningar som inte ens kan svenska! Det är verkligen inte första gången eftersom de ringer oss flera gånger i veckan, men de börjar gå övergränsen när de även ringer mitt i nätterna. Det har blivit väldigt lite sömn de senaste dagarna.

Får se vad jag ska göra idag efter mina föräldrar kommit hem, har absolut ingenting planerat. Känner inte heller för att göra något men det är också lite trist att inte ha något att göra.


Inga kommentarer: