torsdag 17 december 2009

Kaaaaalllt!

Snö bara öser ner, om jag skulle gå ut nu skulle jag bli helt vit. Det både blåser och dimper ner massor av stora flingor. Jag tycker nog personligen att det är lite för kallt ute för min smak, det ända jag tänker på nu är hur tacksam jag kommer vara att få vara ute i solsken med tunna kläder och inte frysa ihjäl som nu. Eftersom vårt hus väggar och fönster inte alls sluter tätt så blir det genast mycket kylare inomhus när det blåser så här pass mycket. Fyyy!

Idag måste jag medge att det varit en väldigt världelös dag! Jag började kl 10 med en lektion som håller på i en timme sedan slutade vi, fick även veta att vi är lediga från den kursen imorgon vilket betyder att jag börjar 8.15 och slutar 9.30 imorgon gud vad skönt tyckte jag tills min svenska lärare kom till mig och berättade att jag skulle hålla ett tal kl 13 om motivation, jippi tänkte jag så blev det med min lediga dag som jag tänkte åka hem tidigt lägga mig i sängen och bara sova och framför allt njuta av att det blivit jullov. Men det får jag väll ta och göra efter de här talet. Typiskt! Nu är bara frågan vad man ska göra från halv 10 till 13...............?

Just nu väntar jag på att min mormor ska komma hit med mina mindre syskon, eftersom hon är barnvakt men tänkte komma hit eftersom jag inte alls gillar att vara själv. Men hon ringde nyss och berättade att det är kaos in mot stockholm idag, nästan all busstrafik är inställd och pendeltågen är kraftigt försenade plus att man var tvungen att ta erstättningsbussar vissa sträckor för att sedan hoppa på pendeln igen, gud vad böckigt det där lät.

Inga kommentarer: