söndag 27 december 2009

Nu är julen över! Äntligen...

Hela tiden söker vi efter något mer, något som vi inte har. Vi vill kanske ha pengar, saker eller fler vänner. Vi vill vara duktiga och framgångsrika och samtidigt visa för alla andra hur lyckade och duktiga vi är. Det är lätt att glömma bort att det är lyckan vi söker och att det är den lätta och fria lyckan vi kanske egentligen vill ha, inte att andra ska tycka att vi är lyckade. Det är inte så att lyckan kommer bara för att man skaffar barn eller till exempel blir rik. Jag tror att lyckan är något vi själva kan skapa, det hänger inte på någon annan. Men samtidigt kan någon person, eller ett litet barn, en vän eller någon nära göra oss lyckliga. Det är kanske kärleken från en annan människa som gör att vi väljer att låta lyckan komma till oss. Men om vi väntar på att lyckan ska komma till oss, utan att ge den en chans att komma eller själva kämpa, tror jag inte att den kommer.

Har inte skrivit på ett tag nu, eftersom jag har umgåtts med min absoluta favorit nu i ett dygn, vi har haft det hel mysigt tillsammans. Vi har även varit barnvakt under dagen till mina små syskon vart ute och åkt pulka som vanligt.

4 dagar kvar tills det nya året och vår 5 månaders dag!

Inga kommentarer: