söndag 10 januari 2010

Avrundning på sista helgen innan skolan på onsdag!

Det känns inte som att man har något liv så här under ledighet från skolan. Jag kan säga att jag inte alls har gjort något vettigt överhuvudtaget. Jag har bara sovit, tvättat, städat minst sex gånger för att jag skulle få något att göra, rensat och kastat onödiga saker, passat småungarna ovanligt mycket och ofta, varit ute i snön mycket mer än vad jag varit under min livstid och lagat mat varenda dag! Det som varit till värde av mitt lov är nog de dagar jag träffat min favorit och fått umgåts med honom. Men jag har även hunnit träffa personer som jag inte alls brukar hinna att träffa.

Däremot blir det fullrulle imorgon, dagen innan skolan börjar det brukar alltid vara så att allt kommer till den sista lediga dagen. Ska hinna med sju saker imorgon hoppas bara att tiden räcker till eftersom det finns inte tillräckligt med kloktimmar just nu för min ledigatid som är kvar.


Vad kan man skriva i en blogg egentligen? Jag anser att man ska kunna skriva vad som helst, men just nu känns det som att jag måste tänka på vad jag skriver eftersom det sitter en liten tös som i princip spionerar på allt jag skriver och allt jag gör. Hon vågar inte yttra sig här eller ens till mig utan hon säger de till andra som sedan för de till mig. Det är precis som när man gick på lekis och höll hemligheter för varandra och sedan fick man veta de av någon annan. Barnsligt!! Om man vill något så kontaktar man den person direkt och ifrågarsätter istället för att prata bakom ryggen!!

Inga kommentarer: