onsdag 27 januari 2010

Börjar närma sig slutet.............

.............av skolveckan alltså! Känns som att den har gått väldigt fort, men det är bara bra eftersom det blir snabbare helg då! Imorgon har jag två lektioner börjar med religion där vi pratar mycket om tabu och myter. Har även upptäckt att lärare vi har i denna kurs känner eller var snarare gamla klasskamrater i yngre ålder! Sedan blir det eget arbete med vårt företag, då jag hade tänk ta en runda till banken för att betala en räkning från vårt företag samt öppna upp ett konto hos dem till mig själv i privatbruk. Sista lektionen är turism där vi just nu bara jobbar med några diskutionsfrågor om hur alla olika turistmålutvecklas nu enligt "produktcykeln". Borde nog åka hem efter skolan imorgon och fortsätta rensa inne i min garderob. Började lite smått nu under kvällen, men insåg att det var mycket mer än vad jag hade tänkt mig så jag avslutade och tala för mig själv att detta får jag göra imorgon!

För övrigt så får jag in massor av kommentarer där ni tycker att jag är duktig på det jag gör nämligen att ta ett ämne som jag skriver om samt gräver på djupet för att få fram hur jag egentligen tycker och tänker! Jag har nog alltid varit en människa som under alla år i skolan jämt utvecklats när det gäller att skriva och uttrycka sig, Sen att jag har väldigt många starka åsikter om vissa ämnen och vissa lite mindre åsikter om det har nog mest att göra med hur jag blivit behandlad samt hur jag hanterat situtationer. Jag gör mitt bästa för att kunna skriva ner allt som rör sig i mitt huvud, till en början var det mest för att ha någonstans där jag kunde skriva av mig.

Jag började skriva blogg för cirka ett år sedan, men då skrev jag på en annan sida som är och alltid har varit lösenordskyddad pga att jag har starka åsitker om vissa saker som inte direkt är bra att visa inför andra på det här sättet. Men i december 2009 pratade jag med en människa som såg hur mycket känslor jag hade inom mig som var så många att jag inte kunde prata om de, så hon tyckte jag skulle starta upp en ny blogg där jag kunde skriva ner precis allt. Även om jag inte skriver så mycket om mina känslor och hur jag mår, så skriver jag varje dag bara för att få ur vissa tankar ibland! Varför jag inte skriver så mycket om hur jag mår är för att jag inte gillar att få den uppmärksamheten som t ex: "jag tycker synd om dig nu när du är sjuk" o.s.v eftersom att jag alltid i alla år blivit misstrodd när jag blivit sjuk eller gjort mig illa. Men att jag skriver ner hur jag känner det är bara för att annars hade jag tagit ut de på någon oskyldig och det är inte heller rätt, anser jag även fast man kan prata om det. Men när jag känner mycket illa och dåligt inom mig så kan jag få tendes till att slås eller nypas för att få ur allt!

Förresten, något som vet vad det kan vara om man mår illa varje kväll samt känner att man börjar känna sig väldigt uppsvullen om magen! Jag äter inge godis eller likanade! Någon som har någon aning?

Inga kommentarer: