måndag 11 januari 2010

Dagens irritationsmoment!!!!!!!!

Jag måste bara påpeka det här, efter dagens besök nere i centrum där dessa kryllar av! Håll med eller ej, men jag tycker detta är till överdrift här i lilla byn.

Nu är det dags att prata om allas bekymmer, något som rör oss alla. Fenomenet håller på att ta över hela ungdomen, det vi är ute efter är FJORTISAR. Vi pratar alltså om tjejer mellan ålderna 12-15 års ålder, (finns undantag), alla är inte så tragiska som denna vi kan väl kalla det folkgrupp. 
De blir bara fler och fler. Mer sminkade än någonsin. Det ska vara svarta ögonfransar, ju mörkare desto bättre.
Håret ska vara gigantiskt med 12 kg hårspray, ju större desto bättre. Massor av brunkräm är alltid ett plus+, det ska helst vara så mycket så det skiljer sig från den övriga hudfärgen, i vissa fall kan man tro att de har flytspackel i hela ansiktet. Mycket tid går åt fixa till sig för de små tillställningar de ska på. De har en speciell accesoar, deras mobiltelefon!! De springer runt med sina äckliga mobiler och sms:skadar sina fingra när de skriver sina 14750 sms per dag. RING FÖR FAN OCH PRATA OM SAKEN ISTÄLLET!! Jag sms:ar en del men inte alls i samma mänger dessutom tycker jag det är jobbigt att sms:a överhuvudtaget!

När vinteren står för dörren känner man lätt igen dom när de går runt med sina fjällräven jackor, varför ska alla ha samma jacka?! Färger som röd, ljusblå, mörkblå, mörkgrön och guldbrun är populära bland dessa jackor.
Det är någon form av folkdräkt till detta väsen, eller rent at vad vi ska kalla för "vinterpäls".

Men det värsta av allt är att de inte bara finns i kvinnliga könet, manliga könet har sin utstyrsel. De är i samma ålder 12-15 år. Det första man tänker på hos den manliga fjortisen är det stora håret.
Även här ska håret vara så stort som möjligt, så stort att man ser ut som en jävla nyponbuske! Men det svåra är att få fram luggen över pannan (!) det kan vara jobbigt om man inte lyckats med det, den måste verkligen med, annars tror alla att man är från en gammal kryssning som skulle till Mauritsius, men åkte fel och hamna i Umeå kommun, så den är vikitg. 
Toffsar är också mycket vanligt vid benen och det ska inte vara i någon diskret färg, synliga och skrikiga färger ska det vara, (förekommer även hos den kvinnliga fjortisen). Varför ska man tajta åt där nere vid hälen/smalbenen? och det ska inte vara i någon diskret färg, gärna så synlig och skrikig som möjligt.Jag förstår inte, och att nästan alla har det, lägg av nu och klä er som normalt folk nu för fan!

Synen på alkohol är också en punkt att nämna. Det är inte viktigt att dricka sig full som är viktig. Det huvudsakliga är att få i sig alkoholen. Har man en öl/cider/vinare, har man hög status. De spelar ingen roll vad de dricker de blir fulla på en burk/flaska/glas ändå. Vissa av dessa röker också, fråga mig inte hur de får tag på allt detta, de har väl äldre kompisar som tycker dom är tuffa. När de röker har de alltid med sig en godisklubba.
Klarar man inte av smaken ska man fan inte röka heller. Jag vet att ni är bättre människor än såhär, visst det är erat beteende men jag tror att ni hellre skulle vilja bete er annorlunda, mn det är upp till er.

Skärp er, tänk på era rykten och hur ni ser ut!!!! Har en sak att säga innan jag avslutar!! Tjejer klä på er om ni springer runt i tunna tunna nylon strumpbyxor, tyg skor och ett linne som knappt täcker rumpan med en fjällis att detta kan påverkas och utvecklas till sjukdomar så som t ex urinvägsinfektioner!!!

Tack för mig!!! Var bara tvungen att få ur min irritaion för tillfället!!!!!!!

Inga kommentarer: