onsdag 20 januari 2010

Efter ett års arbete i mitt rum, så blev det slutligen klart för cirka en vecka sedan!

Börjades med att jag spacklade och slippade ner alla väggar i mitt rum för att få en jämnar yta. Hade även ett hål i väggen som jag täppte igen, kanske inte med de stabilaste men de håller ännu.

Så här ser det ut när jag går runt och rättar till alla små hålen som finns i väggarna samt spacklar igen alla små och stora hål! Bilden bredvid visar i prinsip samma sak.


Efter målningen av alla väggar, som blev en vit färg för att få in ljuset i rummet. På bilden kan man även se att min fondvägg inte kommit upp ännu, utan den kom upp i slutet av sommaren. Så det var cirka ett halv år sedan. Rummet känns väldigt tråkigt här tycker jag!



Städningen efteråt blev ganska noga för att få rent allt efter all målning, spackling och slippning. På bilden till höger här ovan ser ni när jag förösker dammsuga under ett bord.

SLut resultatet är bilden nedan där både fondtapet, lackning av golvet, färgen på väggarna och lite mörkare inredning d.v.s kuddar, överkast, garinder och prydnadsprylar.


 


Ibland är jag faktiskt ganska bra i lagom dos!

Inga kommentarer: