tisdag 26 januari 2010

Skol samt städdag!

Väntar på att städningen ska sättas igång, det är nämligen husvisning här igen om tre timmar! Så nu måste vi städa det cleaniskt rent på alla hyllor, golv, väggar, tak och toaletter totalt idag igen, detta gjorde vi nämligen i söndags också. Men eftersom det är ny visning så krävs det en ny städrunda. Jag undrar om det är mäklaren som är kräsen eller om det är mina föräldrar som ser tillfället i akt att få huset rent? Men precis som både jag och andra ser det så är det inte smutsigt här hemma och det är inte damm på golven trots att vi inte dammsugit på några dagar det är vad jag anser! Men mina föräldrar är stenkåta att dansa med damsugarslangen varenda dag i princip!

För övrigt har jag varit i skolan idag, endast en tre timmars lång skoldag som bjöd på två lektioner plus en återslutning med klassen nämligen samling där vi får reda på saker som kommer hända, men som alltid är vi endast ett få tal som sitter där och lyssnar i tjugo minuter på läraren, jag är en av dessa. Jag är så duktig! Det sista vi gjorde idag var att skriva ett prov som handlade om bokföring och detta kan jag säga är ett av det tyngre som man har att göra med när man läser och hanterar ekonomi. Det är lite jobbigt att veta vad som går in och ut på både kredig och debit. Men jag hoppas att jag klarade minst betyg nr tre på betygskalan på detta prov.

Nu väntas bara två prov till denna vecka innan det är dags för helg igen, jag längtar!

Inga kommentarer: