måndag 18 januari 2010

Snö oväder nu igen?

Nej nu får det vara nog med detta kalla, blöta och tråkiga väder! Jag vill att värme och solen ska välkomnas in snart igen, så man kan ligga på stranden, bada och sola hela dagarna istället för att bara sitta inomhus nu och frysa rumpan av sig. På vägen till skolan idag, kändes det som att jag var bambi på hal is nedför den långa och branta backen fast jag satt på cykel, det var riktigt halt!

Idag hade jag min längsta skoldag, med minst lektioner... Hur går detta ihop? Jo det är så att vår skola som jag skrev tidigare är riktigt smarta någonstans. Första lektionen börjar kl tio då vi har information och layout b som pågår i 75 minuter och nästa lektion företagsekonomi börjar kl två och håller på i 75 minuter, det betyder att vi har cirka tre timmars håltimme. Detta är sjukt irriterande, man blir alltid lika sugen på att åka hem och strunta i sista lektionen, men man stoppas alltid med att man måste vara kvar för betygets skull.

Men på dagens håltimme så lyckades vi iallafall underhålla och fördriva tiden i lagom mängd. Vi satt första timmen och pratade med min kompis pojkvän som nyss hade kommit hem från några veckors semester i Thailand. Lite avundsjuk blir man, men jag vill åka till Bahamas! Den andra timmen gick vi upp på vårdcentralen för att besöka barnmoskemottagningen, utanför dörren stod de att man skulle ringa på klockan för att komma in och då gjorde jag det, sedan sa min vän att det kommer två läkare springandes och frågade om det var något som hänt, självklart hade det inte hänt något utan vi ville bara komma in på mottagningen som vilken människa som helst. Den sista timmen satte vi oss i vårt huvud bibliotek som är anslutet till vår skola, vi satt där och halv sov och jag pratade ett tag med min pappa.

Företagsekonomi kursen kommer bli en enkel match då jag har läst tre andra kurser som tydligen är svårare än den här kursen, så nu är det bara att sikta högt på denna kurs!?

Inga kommentarer: