tisdag 19 januari 2010

Tisdag hela veckan? Nej jag skulle inte tro det!

Vaknade för ett tag sedan, kollade ut och såg att min dröm inte var sann! Det var inte det där fina sommar vädret och den stora poolen på vår baksida. Man blir så besviken när man inser att drömmen bara var en dröm, typiskt! Fast man kan nöja sig med att det inte alls är lika kallt ute nu som det varit några veckor nu, graderna har väl sjunkit cirka tio till tjugo minus grader? De är en fördel iallafall, nu väntar jag bara på att all snö ska försvinna helt och hållet, är så less på skiten!

Idag är det skola igen börjar kl tio då jag har arbetsmiljö och säkerhet, gillar inte denna kurs då vi har en ung blond tjej som inte vet något om ämnen, hon är en riktigt dum blondin! Sedan blir det en trettio minutare med klassen eftersom samlingen äger rum varje tisdag innan lunch, vi brukar aldrig diskutera något viktigt utan brukar oftast gå tidigare på lunch. Efter lunchen har vi vår sista lektion som är småföretagande b, där vi nu kommer jobba mycket med bokföring de närmaste veckorna, detta måste jag påstå är väldigt klurigt att handskas med om man vill göra de bra och noggrant. Vi har tre moment i denna kurs: Ekonomi - som jag redan avklarat och fick mvg på. Bokföring - som vi kommer jobba med denna sista termin och sedan Företaget som vi jobbat med under hela årskurs tre.

Det finns så mycket som jag har i mitt huvud, det finns så mycket att snart hela mitt huvud exploderar.



Inga kommentarer: