söndag 24 januari 2010

Uppskattning.

Jag tycker att det är jätte viktigt att man har saker att vara glad och stolt över, som man kan kolla tillbaka på för att inse att det faktiskt finns både glädje och lycka i jobbiga situationer. Speciellt i dessa stunder när allt bara är helt upp och ner. Jag har ett fåtal personer som jag har förtroendet kvar för och det är inte många, men jag kan ändå se glädjen och se framåt, som t ex min pappa, pojkvän, två stycken bra vänner och några andra "tanter" eller lite äldre damer vissa jag känt längre än andra, men de alla är fantastiska och hjälpsamma.

Jag har världens finaste pojkvän som hjälpt mig väldigt mycket fysiskt genom att vara med mig och fått mig på väldigt mycket andra tankar och fått mig att inse att det finns mycket glädje och lycka om man ser över detta som händer nu, jag vet inte hur jag hade varit nu om det inte hade varit för han och hans engagemang genom att vara med mig det tillfälle som det går för sig. Han är helt enkelt helt bäst och gör allt för att jag ska må bra precis som jag vill att han ska må och ha det. Detta som händer nu sporrar mig bara ännu mer nu att man ska hålla i kärleken, vara så ärlig som bara möjligt, älska varandra, inte pressa varandra och låta den andra ha den fritid och intressen som den vill samt förtjänar att ha. Jag tycker att vi nu har hittat en hyffsad bra balans i vårt förhållande vilket vi kanske inte riktigt hade i början. Vi har snart varit tillsammans i ett halvår om cirka en vecka och det känns hur bra som helst mellan oss. Vi har många delade minnen tillsammans, väldigt många fina minnen jag kommer speciellt ihåg alla nätter vi låg och pratade om allt och inget, men detta gjorde att vi fick reda på väldigt mycket om varandra samt fattade tycke för varandra. Vi har även stora framtidsplaner att se fram emot, det kanske inte blir så, men vi båda hoppas och kämpar efter det. Det kanske är för tidigt att planera sin framtid, men vi båda tycker att det känns så rätt!

Det finns även många jag känner (om vi ska gå tillbaka till ämnet) som är oerhört hjälsama och snälla mot mig när det gäller att prata samt att skriva mejl, sms och på facebook. Allt hjälper, vad det än är så får allt mig på andra tankar och det gör att man ser att det kommer bli en vändning snart även om det kanske kommer att ta ett bra tag. Jag tycker om er alla och det betyder mycket att det iallafall finns några som finns där och stöttar även om det kanske bara är någon kommentar, sms eller ett samtal.

Inga kommentarer: