torsdag 14 januari 2010

Varje dag lär man sig något nytt!

Religion har jag ingen som helst aning om faktiskt, jag vet inte vad det är eller vad det har för betydelse! På första lektionen idag skulle vi svara på några frågor om religion så som t ex vad ämnet är, vad de har för betydelse, hur det påverkar vårt samhälle samt om man tror på gudar eller makter! Jag förstod verkligen ingenting och det här skulle vi svara med ordentliga svar! För det första så har jag inte någon stor koll på vad religion är så jag skrev att den inte har någon betydelse och att jag inte bryr mig om detta ämne då jag inte vet riktigt vad det innebär så min lärare försökte förklara för mig att man kan jämföra religion och folkgrupper med aik, vissa aikare är huliganer och oförskämda medans vissa aikare är trevliga. Med de ville hon förklarar att när man kollar på nyheterna och ser att ett land bombas så kan det ofta vara en folkgrupp som ställt till de och vi svenska människor kopplar då direkt "dessa grupper är idioter". Man måste kolla bredare för att se att alla som tillhör samma grupp inte alls är som alla andra, vissa är bättre än de andra, vissa är mer idioter än andra och vissa är mycket trevligare än de andra.

Förutom denna lektioner så har vi inte gjort något speciellt alls, vi hade som alltid håltimme i cirka två och en halv timme för att sedan inte säljkursen inom turism som jag inte alls tycker är till någon nytta eftersom vi redan kan allt detta.

Inga kommentarer: