torsdag 14 januari 2010

Min händelserika städdag igår med tandborsten!

Efter gårdagens storstädning av vårt hus från golv till tak så kan jag säga att hela huset skiner, eller ja snarare golvet som är hög polerade nu. Nästa så att man kan spegla sig i de. Vi fick en hel lista med rekomendationer på hur vi skulle göra iordning huset, de skulle vara färska blommar, frukt, värmeljus tända, inga hygienartiklar eller fotografier får stå framme eller sitta på väggarna. Det är massor att tänka på och plocka undan, men vi lyckade riktigt bra igår iallafall. Mina områden blev mitt egna rum och toaletten här nere på nedre plan. Jag låg och skrubbade hela badrummet med tandborste så jag hoppas nu på att det kommer bli ett bra resultat när det kommer och tar bilderna på hela huset senare idag, och imorgon kommer hela vårt hus lägas ut på hemnet på försäljning. Känns lite trist, men nödvändigt antagligen!

Åter till dagen idag ställde klockan på halv sex endast för att kunna skicka iväg ett sms tilll min favorit, det måste betyda att han är speciell för mif, för jag brukar inte låta något störa min sömn. Sedan ställde jag om klockan på åtta, eftersom jag börjar samma tid idag som igår, nämligen kl tio! Hoppas verkligen inte lektionen är inställd. Då blir jag galen för nästa börjar inte förän kl tolv. Dagens sysselsättning i skolan blir först och främst att glädjas åt religonkunskap som inte alls är mitt starka ämne, då jag inte vet något om religon och har aldrig varit intresserad av det! Men nu är det bara att ta upp intresset för de och göra de bästa ifrån sig som alltid. Sedan blir det projektarbete till halv två där vi fifflar lite med vårt egna arbete, men känner jag mina medarbetare så kommer vi nog bara sitta i något cafe för att dra ut på tiden då vi är så gott som klart för oss. Nu väntar vi bara på alla olika mässor som äger rum nu på vårterminen. Sista lektionen blir Marknad för turism där vi kollar på hur det är att resa utomlands, vad som är aktuellt att åka till och vad man bör tänka på samt hur man ska kunna marknadsföra ut till alla resenärer. Sedan blir det hemfärd vid halv tre då min skoldag är slut!

Får se vad resten av dagen ger med sig, jag kanske bara ska ta det lugnt, vila och kanske ladda upp med lite tidig sömn för att ta igen alla sovlösa nätter? Det låter som en bra ide för mig, då jag nästan alltid är ute och flänger med annat än att tänka på mig själv.

Inga kommentarer: