onsdag 24 februari 2010

Nerpackning klar

Nu är sista hyllan nerskruvad från väggen, allt packat i olika lådor och kartonger de vill säga att mitt rum ser regält kalt ut nu, bara gardinerna hänger kvar! Det har gott mycket fortfarande än jag trodde, om en månad sitter inte jag i det här huset. Jag undrar hur det ser ut om en månad? vad kommer hända? vart kommer jag bo heltid någonstans? för jag vägrar bo varannan vecka, jag vägrar att bli kastad mellan två "hem", inget av dessa är något riktigt hem tycker jag! Det kommer nog inte bli som vanligt förän i höst.

Allt känns tungt med detta när man inget vet, jag vet vart jag står, vad jag vill ha, vart jag vill bo. Men jag vet inte om något av detta kommer funka. Jag kommer nästan aldrig kunna träffa det jag vill pga brist på tid, lång restid, litet utrymme. Att bo i Enköping kommer vara rena ödet, det går bussar där max två gånger om dagen och det tar cirka tre timmar att gå in till civilisationen. På det andra stället kommer jag aldrig klara av att bo även fast jag måste bo där i två veckor i sträck pga min praktik OM jag nu får det för henne, har inte pratat med henne om det och det tar emot sjukt mycket.

Inga kommentarer: