söndag 28 februari 2010

Sportlovet är nu slut!

Lika så helgen. Nu är det bara att återgå till det vanliga. Det vill säga skola, sova, plugga och vara allmänt grinig pga känslan att man inte hinner med allt som man vill hinna göra. Men nu är det bara fyra veckor kvar tills flytt, fem veckor kvar till påsklov och sedan kommer det gå fort eftersom vi har många lovdagar samt studiedagar efter påsk!

Gårdagens bak blev riktigt misslyckat kan jag intyga! Min syster ville göra kladdkaks muffins, visst tänkt jag och gjorde detta som vanlig kladdkaks smet i formar och ställde in i ugnen. Tjugo minuter senare var HELA ungsformen täckt av smeten från formarna och det blev som seg kola med bullpapper i! De ser förjävliga ut men det var väldigt goda ändå. Kan avslöja att det inte fanns tillräckligt med kakao, så jag hällde i oboy och chockladsås i hop om att tro att detta skulle hjälpa till lite med chockladsmaken! Resultatet blev iallafall segt och smuligt!

Idag har jag skruvat ner min taklampa som innehåller hur många olika delar som helst, eller jag gjorde det inte helt själv för jag fick faktiskt hjälp. Ganska mycket hjälp med det av min favorit. Packade även om lite för att få plats med lampa samt rensade sista garderoben och det slutade med att någon fick med sig cirka 50 pennor hem, så nu hoppas jag att han skriver så pennorna bara glöööder!

Nu blir det att lägga allt bakom sig, låter inte så drastiskt som det ser ut! Men nu ska jag vila upp mig lite inför en super lång skoldag imorgon. 8 - halv 4. Kanske skriver om vad som hänt känslomässigt under helgen om jag hittar ord för det, jag kan nu redan säga att allt varit helt upp och ner!

Inga kommentarer: