måndag 1 februari 2010

Tankar

Vad är egentligen viktigast i livet? Jag har inget svar på det som jag kan ge mig själv, Då det är oerhört många tvister i mitt liv som rör till det! Jag vet inte på vem eller vilka jag kan lita på längre inom både min familj och släkt! Så jag kan inte säga att familjen är viktigast längre då det finns alldeles för mycket lögner inom den och jag är en person som inte accepterar lögner överhuvudtaget. Så vad är egentligen viktigast då? Många säger att alla människor behöver ha en väg att gå eller för att följa men, det finns en hel del som säger att  kärleken och utbildningar o.s.v också är viktiga. Jag kan säga att jag har både kärlek och utbildning (snart), jag känner mig trygg när det gäller inom kärleken, med honom känner jag att jag är trygg och avslappnad och jag har snart en fullgången och bra utbildning det kan jag säga är väldigt viktigt för just mig.

Men det jag också tycker är viktig med livet är ärlighet, sanning, livsglädje och känna att man varje dag gör så gott jag kan. Jag ser alltid till att mina nära och kära har det bra, jag bryr mig främst om hur alla andra mår. Därför brukar jag ofta prioritera bort mig själv och mina känslor inombords!

Även om jag just nu har några saker som jag iallafall kan se att dessa är viktiga betyder det inte att man kan ta saker för givet, aldrig ska man göra det har jag märkt. För en dag står man där helt själv och övergiven utan jobb för att man inte pluggat vidare på högskolor och diverse andra utbildningar som tydligen kommer att bli ett krav om jag förstått vår arbetsförmedling korrekt! Därför lever jag i nuet fast med planer och mål för livet!

Finns det ingen ärlighet mellan mig och den berörde personen så finns det heller ingen vänskap eller något överhuvudtaget! Ärligheten varar längst och därför vill jag säga att det är det absolut viktigaste för mig i mitt liv och min framtid.

Inga kommentarer: