torsdag 25 februari 2010

Vändning. Positiva tankar, positivt tänkande!

Va skönt det var ute idag, behövde inte ens ha den stora bulliga jackan. Kunde ta på mig en tunnare jacka utan att ens frysa och jag ser just nu att det är nollgradigt ute. Va skönt, hoppas det håller i sig. För nu vill jag inget annat än att denna snö ska smälta bort, fast det sägs att det kommer bli stora problem med vart allt "vatten" från snön kommer ta vägen, att det kommer bli någon form av flodrinning. Just nu är det svårt att se ut genom köksfönstren eftersom det är såna högar med snö.

Sista dagen imorgon på lovet, känns väldigt trist och väldigt vmodigt att stockholmarna är lediga hela nästa veckan när jag måste gå upp tidigt. Visserligen har de fått gå upp så tidigt medans jag bara kunna legat och slappa varje morgon! Men det blir nog en ny start nästa vecka i skolan eftersom vi har nytt schema och detta schema hatar jag! Jag förstår inte hur skolan tänker. Det har beslutat att vår klass börjar kl 10 varje torsdag och slutar 11.15. HALLÅ? en lektion den dagen tills skolan slutar? Det kan inte vara rimligt, både jag, mina klasskamrater, lärarna och rektornerna vet om att hela min klass kommer stanna hemma varje torsdag, för det i min klass är oerhört oansvarliga när det gäller skolan och min klass ligger i genomsnitt på 75 % frånvaro det är SJUKT!!!!

Men nu var det de här med postivt tänkande, postiva tankar! Jag har kommit fram till att det är bara tre månader plus några dagar kvar tills jag tar studenten och kan få leva i friheten ett tag från att plugga varje dag! Ska bli skönt med ett långt upphåll från allt under sommaren! Jag har valt att avstå jobb i sommar förhoppningsvis för att vila upp mig och bara njuta av sommaren och sedan i augusti/september börja söka jobb. Men vem vet någon kanske rycker i mig för att det behöver mig på något jobb och jag som har så svårt med att säga nej! Det återstår att se.

Jag lever i nuet, kommer aldrig ta något för givet och kommer inte hoppas på för mycket! Tar en sak i taget!
Det här kommer bli bra, det vet jag!

Inga kommentarer: