tisdag 8 juni 2010

Nyss hemkommen efter middag borta.

Efter 45 minuter i bilen har jag försökt bena upp mina tankar. Kan säga att jag har som tre trådar i mitt huvud och på dessa trådar finns det ett antakl knuttar. Dock på en av dessa finns det bara postiva knuttar.

1. Första tråden handlar om en person, en person som verkligen måste vara oerhört betydelsefull för mig. En person som vissa människor kanske anser att jag inte går ihop med medans vissa tycker vi passar så bra att vi bara trasslar till det. Jag har drömt om denna tjej/kvinna/dam ett antal nätter i rad nu och i dessa drömmar har jag hjälpt henne upp från ett stup, vi har gått på "romantiska middagar" och sist men inte minst tänker jag varje dag någon gång på henne, vissa gånger fäller jag till och med en tår. Jag förstår inte, jag vet bara att det är någonting som är riktigt betydelsefullt.

2. Den andra tråden handlar om en kompis som för några månader sedan skaffat sig en flickvän. En flickvän som jag inte alls gillar, varför vet jag inte. Men jag antar att det är för hennes sätt. Blir man nerkärad i en kille anser jag också att man blir kär i personen som han är och inte gör om honom totalt. För nu har hon krävt att han ska ta bort alla tjejers telefonnummer, ta bort alla sina ex på facebook och alla diverse olika internet sidor, ta bort alla bilder där han medverkar tillsammans med någon annan tjej. Det här är inte kärlek, det är nog snäppet närmare kontrollbehov/ noll tiliit. Jag blir riktitg irriterad på sånt här och jag förstår precis hur han känner sig just nu för jag har varit i precis samma sits som han. Det som är jobbigt är att man inte ser så mycket när man är kär. Har lärt mig att man måste kunna och våga öppna ögerna trots att man är kär.

3. Den tredje och sista tråden som far runt imitt huvud är mycket mer klar och positivare än de andra två trådarna som dagligen flyger runt i mitt huvud och det är min egna kärlek. Han är verkligen riktigt fantastisk och underbar på alla sätt och vis. I helgen som var har jag konstaterat att det varit en av det bättre helgerna på snart hela detta år vi hållt ihop för vi lyckades på något vis locka fram känslor gamla känslor vi hade för varandra i början av vårt förhållande och det kändes och känns fortfarande väldigt magiskt. Jag hoppas och tror att detta bara är början, för det är nu jag är som gladast och lyckligast.

Ska hoppa i säng nu, för ska förmodligen upp tidigt imorgon och åka någonstans. Vill inte fastnade med rumpan här i min lilla hys.. Vore väldigt trist.

Inga kommentarer: