måndag 21 december 2009

3 dagar kvar till julafton.

Vilken soppa..PUNKT!

Nu är det inte alls långt till julafton, fasst det märks inte riktigt här hemma. På julafton ska vi bara vara hemma med familj förhoppningsvis kommer min mormor och morbror över om det blir som planerat! Denna vecka kommer nu bli fullbokad.

Måndag: Hämta ungarna, sysselsätta dom eftersom min far var tvugen att rycka ut i ärenden och min mamma är på julfest inne i stockholm och blir kvar på ett hotell där inne med sina arbetskamrater.
Tisdag: Hämta ungarna, sysselsätta dom idag igen, blir väll pulka åkning som vanligt.
Onsdag: Fördmiddagen ska jag och min äldre lillebror göra julgodis och senare mot eftermiddagen ska vi alla böra julmaten, d v s rulla köttbullar, fixa julskinkan och diverse olika förberedelser inför morgon dagen.
Torsdag: Självaste julafton.

Sedan i mellandagarna så kommer jag nog behöva följa med min mamma på mellandagsrean eftersom hon inte alls tycker om att gå där själv.

Sen väntar nyårsafton, då vi ska ha främmande här hemma. Det kommer nog bli trevligt skulle jag tro. Men eftersom jag inte fick göra det som var tänkt för några människor som erbjöd jag att några andra skulle komma hit också, så jag har något mer sällskap i min egna ålder.

Inga kommentarer: