lördag 19 december 2009

Julbord...

Kom precis hem från julbordet ute i Bresse. Gud va ljus pyntat det var där ute det blinkade rött, grönt och blått överallt i träd, byggnaden, stugor och servicehusen överallt, nästan lite för mycket för min smak. Men vi alla har olika smak för saker och ting. Det bjöds på hur mycket mat som helst, det fanns verkligen allt och den var hur god som helst. Trots omständigheterna så saknade jag en viss person där väldigt mycket!

Men innan vi kom åkte till Enköping så blev det en tripp ner till sporthallen här i bålsta där det var a-lags innebandymatch, vi kom lagom till period två. Är inte speciellt mysigt att vara där då det lukatar apa där tycker jag. Men bålsta förlorade som vanligt!

Just nu ligger jag och kollar på tv lite halvtrött efter natten som var då jag inte kunde somna. Hoppas på att den här blir bättre, men tanken av att jag ska gå upp tidigt imorgon får mig bara att vilja somna just nu. Jag ska nämligen passa mina småsyskon imorgon igen, antar att vi kommer gå ut i pulkapacken igen som idag, hoppas bara det inte är lika kallt idag. För idag var de extremt kallt, när vi kom hem satte sig nämligen min minsta lillebror och bara galskrek för han hade så ont i händerna pga kylan. Jag blir så rädd när han gör de för jag har ingen som helst aning om vad jag ska göra med han, man får inte röra han, inte värma han eller sätta dom vid elementet utan han bara skriker ett hjärtskärande skrik.

Håller just nu på att fundera ut ett nytt ämne som jag ska skriva om, men det går trögt eftersom jag har mycket annat att tänka på samtigt. Men jag återkommer med det kanske senare.

Inga kommentarer: