söndag 17 januari 2010

Ang. Kommentar: Vart går gränsen för otrohet?

Alla människor har sina olika gränser för vad som klassas för otrohet, Det kan bara de som är i förhållandet bestämma, gemensamt. Jag skulle vilja definiera otrohet som att ett förtroende har svikits. och att man gör något medvetet (eftersom man vet alltid vad man sysslar med) med någon annan person som sin partner inte skulle acceptera. Alltså att den ena partnern går över en gräns som man kommit överens om inte får överskridas.

Många gånger så tänker man sig att otrohet som enbart en fysisk handling, men behöver det verkligen vara det? Jag svarar Nej på den frågan, efter som det även finns en känslomässig otrohet. Den känslomässiga otroheten, är när man utvecklar starkare känslor för en person än vad man egentligen tänkt sig; när det inte går en dag då man tänker på den här personen. Vad han/hon gör just nu. Helt enkelt när man är hemligt förälskad. Det är också en form av otrohet, en ful otrohet!

Man bör vara uppriktighet och ärlighet om vart man drar sin gräns för otrohet för sin partner. Vågar man inte berätta om vad man tycker är otrohet, hur ska då sin partner veta var man drar gränsen? Gränsen dras på olika ställen beroende på personens egna tankar om otrohet. Vissa drar gränsen vid en kram andra vid  en puss o.s.v. Själv har jag nog en ganska hög tolerans nivå när det gäller otrohet. Jag skulle själv aldrig vara otrogen, varför skulle jag vilja såra min partner så djup eller sänka mig till den låga nivån? Riskera att förstöra ett förtroende och en tillit. NEJ TACK, detta är inte min grej!!

Man ska kämpa för det man har först och främst, kämpar man inte så är man feg. Man kastar inte bara bort de som man har byggt upp mellan varandra, de kan handla om både långa och korta förhållanden. Har man familj och liknadnde så bör man kämpa ännu mer för att förhindra detta, för då handlar de inte bara om två personer utan då finns det mer som är inblandade som t ex sina barn som blir lidande också.

Man kan hitta tecken på otrohet ganska snabbt, t ex:
- Den ena partern börjar helt plötsligt jobba över, mer än vanligt.
- Personen säger att den befinner sig på platser som den inte alls är på.
- Man drar sig undan för att t ex smsa eller ringa i telefonen.
- Personen känner obehag och försöker slingra sig ur ämnet när det kommer upp.
- Man märker att personen börjar ljuga

Det är tillfället som styr. Därför är kommunikation A-O i alla relationer.

OTROHET ÄR OACCEPTABELT I MIN VÄRLD! SÅNA
MÄNNISKOR ACCEPTERAS INTE FRÅN MIN SIDA TYVÄRR!

Inga kommentarer: