onsdag 13 januari 2010

Ledigheten är över!

Detta gillar jag inte! Nu börjar vardagen igen! Gå upp klockan sex på morgon för att göra sig redo för skolan, som tur är det bara två dagar i veckan som jag behöver gå upp så tidigt, de andra tre dagarna räcker med att jag går upp klockan åtta då vi inte börjar förän kl tio. Vi har ett ganska slappt schema det blir cirka tre - fyra timmar i skolan varje dag, lagom skönt måste jag säga! Jag tycker även att det ska bli skönt att hoppa in i skolan igen och plugga klart allting tills sommaren och då tänka bort allt som har med skola och studier att göra.

Dessutom är det två och en halv vecka nu i skolan endast sedan blir det tre veckors praktik för att sedan slappa hela vecka åtta då vi har sportlov, synd bara att min favorit inte har det samma vecka, men det är sånt som händer när man inte bor i samma län.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bege mig till skolan där webbdesign, företagsekonomi, småföretagande B och arbetsmiljö o säkerthet väntar på mig, undra om jag ska gå, cykla eller ta bussen! Jag tycker om att gå men det kanske är hur kallt som helst ute nu och jag vet inte om jag kan cykla nu när min rumpa blev bränd igår? Får se helt enkelt när jag lämnar den här lilla värmeböljan i mitt rum.

Skriver kanske senare om jag hinner, eftersom jag måste hem direkt från skolan och börja storstäda hela huset från golv till tak samt plocka undan alla onödiga saker som står, som tur är har vi inte så mycket onödigt som bara står :) så jag får offra min enda tag som jag kan träffa min favorit den här veckan för att städa så nu hoppas jag på helgen som kommer nu istället eftersom vi inte träffats de senaste två helgerna heller men desto mer under veckorna under julledigheten!

Inga kommentarer: