onsdag 13 januari 2010

Typiskt skolan!!!

Kom till skolan halv tio, satt och väntade på företagsekonomin som skulle börja kl tio, vi bara satt där och väntade i en timme sedan efter en timme kom det en lärare och berättade att läraren var sjuk. Grattis tänkte jag tillbaka till verkligheten är vi garanterat nu, alla problem har redan börjat, allt man stör sig på i vår skola började redan efter tio minuter i skolan.

Jag förstår inte, varför kan inte vår skola fixa på deras hemsida att det lägger upp vilka lektioner repsektive lärare som är sjuka under dagen så vi elever slipper ta oss till skolan och sitta där och vänta tills vi får meddelande att läraren är sjuk och sedan sitta där och vänta i två timmar tills nästa lektion börjar? De här är en stor miss i vår skolverksamet. Det som jag inte heller förstår är att vi elever måste ringa in senast klockan åtta för att anmäla oss sjuka så lärarna kan skriva upp och meddela respektive lärare att vi är sjuka annars blir de ren skolk! Då undrar jag varför de inte kan börja göra tvärtom också så vi elever får reda på i tid om lektionen blivit inställd!

Detta har hänt så sjukt många gånger under mina tre år på gymnasiet, tänk hur bra man hade kunnat sköta de restrerande lektionerna under dagen om man hade fått den där extra sovtimmen istället för att sitta i en mörk skola och bara bli ännu tröttare tills nästa lektion!

Nej det här är en stor miss i skolan! Som tur är så slutar jag snart skolan för gott!

Inga kommentarer: