tisdag 12 januari 2010

Tråkig uppdatering blir det nu!

God morgon!

Vaknade för inte alls länge sedan, ligger fortfarande och funderar över den skumma drömmen som cirkulerade på de rosa molnen i min dröm, skrämmande hur verkliga mina drömmar känns. Innan jag hoppar in i en snabb dusch och äter lite frukost tänkte jag berätta om gårdagen som var ganska händelserik!

Gick ner till centrum jag halkade nog fem sex gånger på vägen ner, jag trodde inte alls att det skulle vara så halt ute nu men jag hade väldigt fel! När vi väl är där nere så går vi runt på de olika gårdarna där vår lilla bys hyreslägenheter finns i centrum. Vi gick förbi alla lägenheterna som är bokade och vi var även in och kollade på en av dessa. Det var ingen vacker syn måste jag säga. Golven var spruckna och utslitna helt och hållet, vardagsrumstapeten var ner riven av katterna, alla dörrar var gula av smuts samt matrester, hallen hade oranga tapeter med ett golv om jag själv får säga de så tycker jag att det liknade ett koncentrationläger från golv till taket! Detta är nog endast för att jag inte alls är van med små och omoderna utrymen. Nu är jag van med stora, öppna och moderna utrymen. Jag kanske borde sluta vara så kräsen? Man borde kunna se något positivt i det hela, tänk va mycket fint man kan göra om och göra lite mer i sin egna smak när detta par flyttat ur denna lägenhet.

Sedan hanns det med en hel del saker till innan vi blev färdade hemåt till vårt hem där jag fick börja göra i ordning middagen som idag bestod utav Kyckling ris med currysås.

Nej nu måste jag bege mig mot duschen så jag hinner ner en tripp till centrum innan allvaret börjar igen!

Inga kommentarer: